Crònica d’un alumne de l’Escola Universitària Formatic Barcelona al MWC17

Com cada any, al més de febrer, se celebra a Barcelona el congrés de mòbils més gran del món, el Mobile World Congress. Aquest any 2017, he tingut l’oportunitat de veure com és per dins. Tots sabem que mou molts diners i molta gent, però, fins que no es veu amb els propis ulls la magnitud de l’esdeveniment, no te’n pots fer la idea.
Primerament, just després de passar per tots els controls de seguretat, que no són pocs, vaig arribar dins la fira. Passa una bona estona fins que no t’orientes i comences a veure com és de gran, tot allò. Vaig entrar ben a prop de l’estand de la marca xinesa HUAWEI. El monstruós estand que estava en boca de tothom. Gairebé 8000m2 dels quals 2000 era una zona enjardinada a l’aire lliure. Més que un estand era una atracció, en el qual no t’hi deixaven entrar lliurement, sinó que només feien visites guiades i força controlades.

 

Després de veure aquest espectacle, vaig decidir endinsar-me en les profunditats de la fira, i anar a veure tot el que pogués. Com a persona interessada en la tecnologia, volia tocar tots els nous terminals i dispositius possibles. Com a primer objectiu, volia mirar tots els nous telèfons, weareables i rellotges intel·ligents, però poc a poc vaig veure que amb aquests dispositius no en tenien ni per començar per fer un congrés d’aquestes dimensions, per aquest motiu aquest any han guanyat molt de lloc tres elements tecnològics; la robòtica, la realitat virtual i la tecnologia en el món dels automòbils.

Read more

[CURSO] Gamificación 2.0 aplicada al entorno educativo: Aprendemos a través del juego-Esther Querol Castillo

Cursos Online de la EHU-UPV, propone este nuevo curso online de la mano de nuestro formadora Esther Querol Castillo dirigido a aquellas personas que se dediquen a la docencia y que deseen implementar la Gamificación en clase a través de herramientas 2.0

 

 

La Gamificación es la aplicación de elementos lúdicos como estrategia de aprendizaje, incentivando al estudiante, a través de dinámicas dirigidas, con el fin de estimular la concentración, la motivación, el esfuerzo, el vínculo con sus iguales… durante el proceso de aprendizaje.

 

 

El curso permitirá a nuestros alumnos:

-Aprender los conceptos básicos de la gamificación.

-Aprender a utilizar diferentes herramientas y aplicaciones 2.0 para motivar a los alumnos.

El programa del curso se compone d elos siguientes temas:

Incorporación de la Gamificación 2.0 en el aula

Kahoot: Prepara a tus alumnos incentivando la competitividad

Socrative: Evalua y puntua automáticamente a tus alumnos

ClassDojo: Evaluemos colaborativamente la actitud de los alumnos

Validez académica: 30h

Precio de la matrícula: 80€

Podéis inscribiros desde aquí.

Es poden incorporar les competències i les habilitats digitals al sistema educatiu? – Jesús Palomar i Baget

L’OCDE va publicar un breu resum de les habilitats que caldria tenir per sobreviure en un món digital.  La definició sencera la trobareu a la imatge d’aquest post.  Però en aquest article em centraré en tres habilitats: coneixements digitals, capacitat de treballar col·laborativament i flexibilitat.

En primer lloc cal observar que això de les capacitats digital, el treball col·laboratiu i la flexibilitat no són opcionals, ara són del tot obligatòries.  Encara recordo quan fa un bon grapat d’anys es considerava que saber anglès era un mèrit per desenvolupar la carrera professional i/o acadèmica i a hores d’ara així ens va amb una societat que té un coneixement mediocre, i crec ser amable amb l’adjectiu, ja no només de la llengua de James Bond perquè tot i que, a Catalunya, som bilingües d’origen, en això majoritàriament ens hem quedat.  A hores d’ara, com deia, esdevé un requisit ser digital, si més no a l’entorn acadèmic i professional. Read more

La calidad de los turistas en el punto de mira – Esther Querol Castillo

Cuando alguien realiza una reserva para alojarse en algún sitio, asistir a un espectáculo o hacer uso de algún servicio rápidamente evalúa si el servicio se corresponde con el importe pagado, si cumple sus expectativas, las cosas que podrían mejorarse y si lo recomendaría a algún conocido. Esto se ha visto alentado por la amplia variedad de la oferta y por las evaluaciones que generalmente se le piden que haga en pro de mejorar la calidad del servicio. Read more

[Manual] Presentació de la informació, d’eines de visualització i infografies

A la societat de la informació estem inundats per grans volums de dades de difícil consum i interpretació.

Les visualitzacions no han de tenir com a objectiu fonamental estalviar a la ciutadania obtenir més informació sinó que han de servir per fomentar i provocar la cerca de l’ampliació d’informació.

La visualització d’informació és una disciplina emergent que pretén amplificar la seva comprensió mitjançant la transformació d’informació o de les dades en coneixement, utilitzant les capacitats innates del cervell per detectar patrons servint-se de la visió. Amb la visualització de la informació, podrem disposar d’una millor forma de mostrar les dades de manera ordenada, creativa i molt visual. Read more